Tuesday, November 29, 2011

A post in Italian to restart my engines...

I haven't written in a while. I was busy throughout the summer, working at Credit Suisse in Debt Capital Markets for Latin America, and haven't written since.

The summer experience was outstanding, the knowledge acquired was growing, and in retrospect how I see things now is very refreshing. In the midst of the global debt crisis, I got to work at one of the top banks and be exposed to the most critical problems our world was facing. I learned first hand from some of the most capable individuals I've ever worked with, and I got a good taste of NYC. In fact, these are all topics for another post!

Today, or oggi as one would say in Italian, I want to share a thought in that new language- one I've been learning for the past two years. Italian is my fifth language, and surprisingly the one I've been using the most in random occasions when I travel. If there's one thing I could convince any one of you to pursue, it would be the learning of new languages.

Avete mai pensato?

Avete mai pensato a quanto diverso sarebbe il mondo se tutti gli imprenditori avessero un impatto sociale positivo? Viviamo in un mondo con molti problemi. Ogni giorno nascono più persone, e il motivo per cui gli altri muoiono anche aumenta. I ricchi diventano più ricchi, e i poveri continuano a essere poveri.

Voglio cambiare il mondo in cui viviamo. Voglio cambiare il corso della civiltà. Voglio che le imprese facciano bene. Voglio vedere l'imprenditorialità sociale. Voglio che la gente voglia quello che voglio, e anche di più.

E’ un cambiamento che non accadrà da solo. Abbiamo bisogno di un cambiamento di mentalità. La gente deve "lasciarsi andare". I politici devono riconfigurare i loro circuiti. Il popolo, Noi, dobbiamo iniziare a diffondere la parola.

2 comments:

  1. Sopra la panca, la capra campa.
    Soto la panca, la capra crepa.
    (say it fast)

    ReplyDelete
  2. io non capisco un catso, ma penso chi e tutto vero. dovremmo fare tutti frutti di tutto il mondo

    ReplyDelete